Det gamla under strecket gäller ej utan om det ev finns gamla studenter som ej är klara.
vi kommer gå igenom mycket av detta och om ni jobbar i förväg kan ni fråga då med.
DL=deadline
FL= föreläsningen det kommer på
Alla labbar sparas som egen .html namnet och plats finns på upplagda labbar
lab 1 grunder och shaders.
a) en kub med färg och lampa, denna kallas test nu tills vi vet att det funkar DL 12/2
b) kuben med ett plan och antingen mouse move eller rotera av sig själv. dvs er kub från a) med rörelse DL 19/2
c) kuben med textur. enkel textur som vi läser in som bild DL 19/2
d) kuben som tärning med orbit och inget plan. DL 19/2 (ev tar vi det veckan efter tänkte gå igenom lab 2 och 3 så ni kan börja med dem)
e) 4 sphere(eller andra obj) med olika shaders ( reflektion spectular mm) FL 10/2 DL 18/2
https://stemkoski.github.io/Three.js/ länk till sida med massor av material/shaders
f) importera 3D modell, .obj kör vi och vi ska prova med färdiga texturmappmingar som .mtl. FL 17/2
g) objekt med skugga på plan. FL 18/2
——————————————————————————————————–
PDF med 6 stycken laborationsuppgifter som ska utföras för att bli godkänd på kursens laborativa del.
http://homepage.lnu.se/staff/tblma/Laborationer Shaderprogrammering 1DV438 VT 2013.pdf
Deferred shading in WebGL tutorials: