Laborationer

Det gamla under strecket gäller ej utan om det ev finns gamla studenter som ej är klara.

vi kommer gå igenom mycket av detta och om ni jobbar i förväg kan ni fråga då med.

DL=deadline

FL= föreläsningen det kommer på

Alla labbar sparas som egen .html namnet och plats finns på upplagda labbar

lab 1 grunder och shaders.

a) en kub med färg och lampa, denna kallas test nu tills vi vet att det funkar DL 12/2

b) kuben med ett plan och antingen mouse move eller rotera av sig själv. dvs er kub från a) med rörelse  DL 19/2

c) kuben med textur. enkel textur som vi läser in som bild  DL 19/2

d) kuben som tärning med orbit och inget plan.  DL 19/2 (ev tar vi det veckan efter tänkte gå igenom lab 2 och 3 så ni kan börja med dem)

e) 4 sphere(eller andra obj) med olika shaders ( reflektion spectular mm) FL 10/2 DL 18/2

https://stemkoski.github.io/Three.js/ länk till sida med massor av material/shaders

f) importera 3D modell, .obj kör vi och vi ska prova med färdiga texturmappmingar som .mtl. FL 17/2

g) objekt med skugga på plan. FL 18/2

——————————————————————————————————–
PDF med 6 stycken laborationsuppgifter som ska utföras för att bli godkänd på kursens laborativa del.

http://homepage.lnu.se/staff/tblma/Laborationer Shaderprogrammering 1DV438 VT 2013.pdf

Deferred shading in WebGL tutorials:

https://hacks.mozilla.org/2014/01/webgl-deferred-shading/

Välkommen till CoursePress

en utav Linnéuniversitets lärplattformar. Som inloggad student kan du kommunicera, hålla koll på dina kurser och mycket mer. Du som är gäst kan nå de flesta kurser och dess innehåll utan att logga in.

Läs mer lärplattformar vid Linnéuniversitetet

Studentkonto

För att logga in behöver du ett studentkonto vid Linnéuniversitet.

Läs mer om att hämta ut studentkonto

Inloggning LNU