Vi påminner igen om de “Verktygstips” som beskrivs i högermenyn. Kanske använder du sedan länge dessa praktiska kodverktyg, och i så fall är de inga nyheter för dig, läs annars gärna om hur du kan göra ditt kodande mer “bekvämt”. Tipset som du kunde läsa om på steg 2 är det som ger snabbast information om klasser och metoder:
Placera markören på aktuellt metod- eller klassnamn och tryck på funktionstangenten F2. I hjälp-avsnittet som visas finns framförallt information om vilka undantag som kan tänkas utlösas av aktuell metod. Detta har du förstås nytta av till uppgifter på detta steg!
Laborationsuppgifter
| Nr | Laborationsuppgift | Poäng |
|---|---|---|
| 1 | 1 | |
| 2 | (+2) | |
| - | OBS! Uppgift 2 är inte avsedd att göras enskilt, utan bygger på 1:an, men båda tillsammans ger 3 poäng. | = 3 |
| 3 | 3 | |
| - | OBS! Uppgift 3 är en ytterligare utveckling av uppgift 1. | - |
| 4 | 1 | |
| 5 | 2 | |
| 6 | 4 | |
| - | 1-6 |
