10 - Troubleshoot

Here are some bullet points to help you when troubleshoot:

  • Kontrollera att porten satt i NGINX-configen överensstämmer med miljövariabeln PORT
  • Have you restarded NGINX after doing a configuration change? $systemclt reload nginx, $systemctl restart nginx
  • What errors are node reporting? $pm2 logs --lines 100
  • Is the docker container running? $docker ps
  • Har du startat om pm2 efter det att du kopierat in uppdaterad kod? $pm2 restart {ID}
  • How many docker instances are running? If to many the machine may run out of memory and Docker will randomly shut down running instances.
  • You can show all set enironment variables for a specific pm2 application: $pm2 env {ID}
  • You can add or update a environment varible in a pm2 application by: $ENV_VAR=somethingnew pm2 restart app --update-env
  • If you are using sessions (for flash-messages or auth), make sure to include SESSION_NAME and SESSION_SECRET.

För att underlätta felsökning på servern kan du också byta från NODE_ENV=production till NODE_ENV=development. Då får du ut felmeddelanden i klartext på klienten istället för bara en 500-sida. Glöm inte att byta tillbaka när du fått allt att fungera.