Kursen består utav tre laborationer och ett projekt.
Laborationerna bygger på varandra. Så i laboration 2 bygger vi ut koden från laboration 1.
Detta för att ge er en bra grund inför projektet.
I föreläsningarna kommer vi ta upp tekniker och begrepp som är viktiga för laborationerna men det är inget som hindrar att du startar en laboration innan föreläsningen har kommit ut.
- Laboration 1. Model-View Transformationer. Översätt från logiska koordinater till skärmkoordinater. Deadline v 47
- Laboration 2. Partikelsystem och Simuleringar. Spelfysik och grafik. Deadline v 48
- Laboration 3. Model View Controller. Input, events och ljud. Deadline v 49
- Projekt. Skapa ett litet spel. Deadline v 2
Plattform och språk
Implementationsspråk och plattform är valfritt med följande begränsningar.
- På Campus tillhandahåller vi C# och XNA
- Du ansvarar själv för att sätta upp och införskaffa verktyg
- Välj ett språk som du behärskar
- Handledaren kanske inte kan det språk och den plattform du väljer
- Du skall följa arkitektur och göra uppgifterna i laborationerna även om det finns färdigt stöd för detta
- Du skall kunna göra en release av spelet som andra kan ta del utav