Betygsuträkning
Kursen är indelad i tre delmoment: vektorbaserad grafik (2hp), bitmapbaserad grafik (2hp) och 3D-grafik (3,5hp).
Betygsnivåer är: U, G3, VG4, VG5.
- betyg för vektorbaserad grafik bestäms av resultatet för uppgift 2
- betyg för bitmapbaserad grafik bestäms av resultatet för uppgift 4
- betyg för tillämpad 3D modellering bestäms av den första uppgiften.
Slutbetyg: Slutbetyget på kursen består av en sammanvägning av betygen på respektive kursmoment enligt följande:
- Slutbetyg = (betyg för vektorbaserad grafik*2 + betyg för bitmapbaserad grafik*2 + betyg för 3D-grafik*3,5)/7,5
- Exempel: Med betyget 3 för vektorgrafiken, betyget 4 för bitmapgrafiken, 5 för 3D-grafiken så får vi formeln:
(3*2 + 4*2 + 5*3,5)/7,5 = 4,2 (som avrundas till betyget VG4)
Betygsskala
- U – Underkänt – i den här kategorin hoppas vi att ingen hamnar
- 3 – Godkänt
- 4 – Väl godkänt
- 5 – Mycket väl godkänt
Håll inlämningstiderna
OBS! Det viktigt att du håller tiderna för redovisning/inlämning!
Missar man att redovisa en uppgift i tid så kan man alltid redovisa den vid nästa redovisningstillfälle, alternativt vid det uppsamlingstillfälle som inträffar sex veckor efter kursens slut (detta är alltså sista tillfället att redovisa uppgifter i kursen). Notera dock att vid redovisning senare än angivet datum för uppgiften så kan högst betyget godkänt (3) uppnås. Redovisning/inlämning ska göras i nummerordning (uppgift 1 först). Man kan alltså inte vänta med att redovisa de icke-betygsgrundande uppgifterna och fokusera på de betygsgrundande, utan uppgifterna ska redovisas i ordning.