Om kursen

Kursinnehåll

I den här kursen lär vi oss den funktionalitet som finns i WebGL. Algoritmer för ljussättning, skuggor, transformationer m.m. gås igenom.

Efter kursen kommer du att veta hur ett grafikkort fungerar, vilka möjligheter som finns att göra med det och hur man på bästa sätt renderar modeller som är texturerade och ljussatta med shading. Vi kommer även titta på olika metoder för att skapa mer avancerade belysningsmodeller och skuggor och implementera minst en av dessa.

Examination

För att bli godkänd på kursen ingår det att utföra ett antal laborationer och kunna förklara dessa samt ev ent tenta

Vid examination av laborationer förväntas du kunna svara på frågor om implementationen och förklara vad som sker i olika steg.

Om Tentamen sker kommer den att skrivas i sal och består av frågor som du får besvara med fri text och skisser. Beräknad tid för detta är 3 timmar.

Välkommen till CoursePress

en utav Linnéuniversitets lärplattformar. Som inloggad student kan du kommunicera, hålla koll på dina kurser och mycket mer. Du som är gäst kan nå de flesta kurser och dess innehåll utan att logga in.

Läs mer lärplattformar vid Linnéuniversitetet

Studentkonto

För att logga in behöver du ett studentkonto vid Linnéuniversitet.

Läs mer om att hämta ut studentkonto

Inloggning LNU