L01 – Introduction

  • Introduction to the Course
  • When do Analysis and Design?
  • Why do Analysis and Design?
  • Why Object orientation?
  • UML
  • Example: Dice game

Reading instructions

Applying UML and Patterns: Chapter 1

Materials

YouTube

2016 Topic Lecture

2015 Topic Lecture (skipping the course introduction part)

2014 Topic Lecture (skipping the course introduction part)

2014 Topic Lecture Part 2 (dice game example starts at 24:30)

2016 Dice Game Example in Java (example ends at 39:46)

2015 Dice Game Example in C#

2014 Dice Game Example in Java starts at 24:30

Välkommen till CoursePress

en utav Linnéuniversitets lärplattformar. Som inloggad student kan du kommunicera, hålla koll på dina kurser och mycket mer. Du som är gäst kan nå de flesta kurser och dess innehåll utan att logga in.

Läs mer lärplattformar vid Linnéuniversitetet

Studentkonto

För att logga in behöver du ett studentkonto vid Linnéuniversitet.

Läs mer om att hämta ut studentkonto

Inloggning LNU